
Spis treści:
Dlaczego ruch jest tak ważny?
- wspiera rozwój układu nerwowego i mięśniowego,
- poprawia koordynację i równowagę,
- wzmacnia odporność,
- sprzyja koncentracji i lepszym wynikom w nauce,
- zmniejsza stres i napięcia emocjonalne (Janssen & LeBlanc, 2010; WHO, 2020).
Niestety, coraz więcej dzieci spędza czas przed ekranem. Dlatego tak ważne jest, by codziennie proponować im ciekawe, różnorodne zabawy ruchowe — w sali, w ogrodzie czy na boisku.
Gotowe pomysły na zabawy z FitSchool

- gotowe scenariusze zabaw ruchowych,
- gry zespołowe, które uczą współpracy,
- pomysły na aktywność na świeżym powietrzu,
- wskazówki, jak dostosować zabawę do liczby dzieci i przestrzeni.
Każda propozycja powstała pod czujnym okiem dr Doroty Groffik z Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach — naszego partnera merytorycznego. Dzięki temu masz pewność, że każda zabawa wspiera harmonijny rozwój dziecka i spełnia zalecenia WHO.
Zabawa, która uczy współpracy
Lato — idealny czas na ruch!

Przedszkolny ogród, park czy szkolne boisko to najlepsze miejsca na zabawy z FitSchool. Większość scenariuszy nie wymaga drogiego sprzętu ani długich przygotowań — wystarczą chętne dzieci i trochę wolnej przestrzeni.
Planujesz zajęcia na przerwach? Zajrzyj także do naszej bazy gotowych treningów 3-minutowych — krótkie aktywności to świetny sposób na szybkie rozruszanie grupy w klasie lub na świetlicy.
Odkryj ruch z FitSchool — to proste!
Z FitSchool planowanie aktywności jest szybkie i bez stresu. Dzieci się nie nudzą, a Ty masz pewność, że ich ruch wspiera zdrowie i rozwój.
👉 Nie zwlekaj — sprawdź nasze Inspiracje do gier i zabaw i przekonaj się, jak łatwo możesz wprowadzić więcej radości i ruchu do codziennych zajęć!
- Janssen, I., & LeBlanc, A. G. (2010). Systematic review of the health benefits of physical activity and fitness in school-aged children and youth. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 7(1), 40. DOI
- World Health Organization (WHO). (2020). Guidelines on physical activity and sedentary behaviour. Geneva: WHO. Link
- Groffik, D., & Wawrzyniak, S. (2022). Aktywność fizyczna dzieci w wieku przedszkolnym – rekomendacje i wyzwania. Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne, 1, 12–18.